• 09129430171
  • 09197398055
  • این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

ویندوز ۱۱ روی چه سیستم هایی نصب میشود ؟

ویندوز ۱۱ روی چه سیستم هایی نصب میشود ؟

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
یکی از مهم ترین پرسش هایی که کاربران این روزها مطرح میکنن اینه است که آیا ویندوز ۱۱ روی سیستم مان نصب میشود و مهم تر از آن آیا سخت افزارهای سیستم مان توانایی پشتیبانی از قابلیت های ویندوز ۱۱ را دارند یا خیر؟ همراه ما باشید.
 

ویندوز 11 در مقایسه با نسخه‌های قبلی ویندوز 11 به کامپیوترهای قدیمی چندن سازگار نیست و ممکن است برخی تجهیزات کامپیوتر همچون پردازنده مرکزی را پشتیبانی نکند. با این‌حال، مایکروسافت پس از رونمایی از ویندوز 11 ابزاری جدید به‌نام PC Health Cehck را منشتر کرد که اجازه می‌دهد اطمینان حاصل کنید که ویندوز 11 توانایی نصب روی سیستم شما را دارد یا خیر. بر همین اساس مایکروسافت ابزاری به‌نام PC Health Check را منتشر کرده که قادر به ارزیابی سخت‌افزارهای نصب شده روی سیستم‌ها است. برای دانلود و نصب ابزار فوق به این آدرس مراجعه کنید تا خیال‌تان در این زمینه آسوده باشد. نکته مهمی که لازم است در این خصوص به آن دقت کنید برخی مولفه‌های سخت‌افزاری است که مادربورد باید از آن‌ها پشتیبانی کند.

یکی از مهم‌ترین و جنجالی‌ترین مولفه‌ها، TPM 2.0 است که ویندوز 11 به آن نیاز مبرمی دارد. در حال حاضر، امکان نصب ویندوز 11 تنها روی کامپیوترهایی است که TPM روی آن‌ها وجود دارد و در نتیجه امکان نصب آن روی سیستم‌هایی که فاقد این تراشه باشند وجود ندارد. با این‌حال به نظر می‌رسد در آینده مایکروسافت کمی منعطف‌تر کرده و تحت شرایطی امکان نصب ویندوز 11 روی سیستم‌های فاقد این تراشه را بدهد.

نوپردازش - شبکه و امنیت - ویندوز 11

علاوه بر این، برای آن‌که بتوانید ویندوز 11 را روی سیستم‌تان نصب کنید، تنها نباید تراشه فوق را داشته باشید. به‌طور مثال اگر پردازنده روی سیستم از نسل هفتم اینتل باشد حتا با وجود داشتن تراشه TPM 2.0 ویندوز 11 از آن پشتیبانی نمی‌کند. به‌طور مثال پردازنده‌های سری core i7 intel 6700 در هر دو نسخه دسکتاپ و لپ‌تاپ نمی‌توانند از ویندوز 11 پشتیبانی کنند و در نتیجه در زمان نگارش این مقاله کاربران قادر به نصب سیستم‌عامل جدید مایکروسافت روی کامپیوترهای خود نیستند.

آماری که در این زمینه منتشر شده نشان می‌دهد بیش از دو‌سوم کامپیوترهای فعلی نمی‌توانند سیستم‌عامل جدید مایکروسافت را تجربه کنند، حتا اگر ویندوز 10 روی سیستم آن‌ها باشد و تنها را‌ه‌حلی که پیش‌روی آن‌ها قرار دارد ارتقا سخت‌افزاری است. بر همین اساس MSPowerUser ابزاری را منتشر کرده تا کاربران بتوانند کامپیوترهای شخصی خود را بررسی کنند و مطمن شوند که ویندوز 11 با تجهیزات سخت‌افزاری آن‌ها سازگاری دارد یا خیر؟ این ابزار که WhyNotWin11 نام دارد سیستم کاربران را ارزیابی می‌کند تا مشخص شود کامپیوتر آن‌ها به چه دلیل قادر به نصب ویندوز 11 نیست. این ابزار رایگان از آدرس گیت‌هاب از این نشانی در دسترس قرار دارد.

هنگامی که ابزار فوق را نصب کنید به سرعت سخت‌افزار سیستم را بررسی کرده و گزارشی در این زمینه ارائه می‌کند. به‌طور مثال، همان‌گونه که در تصویر بالا مشاهده می‌کنید ویژگی Secure Boot، نوع پارتیشن‌بندی و روش بوت نیازمند رسیدگی است، اما سازگاری پردازنده مطابق در وضعیت ابهام قرار دارد. با این‌حال همان‌گونه که اشاره کردیم طیف گسترده‌ای از کاربران مجبور خواهند بود برای سازگاری سیستم با ویندوز یازده به فکر ارتقا سخت‌افزار باشند.

جالب آن که در مقطع فعلی هیچ‌کدام از پردازنده‌های قدیمی‌تر از نسل هشتم همچون کافی لیک ( Coffee Lake) قادر نیستند از ویندوز یازده استفاده کنند. به بیان دقیق‌تر تمام پردازنده‌های نسل ششم و نسل هفتم در فهرست کنونی پردازنده‌های مرکزی اینتل واحد شرایط نیستند. به‌طور مثال، پردازنده‌هایی مثل  Core i7-7700K، Core i7-7700HQ و Core i7-6700K که پرفروش‌تی محصول اینتل بودند و در بیشتر کامپیوترهای شخصی و لپ‌تاپ‌ها قرار دارند از همراهی با ویندوز یازده باز مانده‌اند.

بر همین اساس باید صبر کرد و دید که آیا مایکروسافت راه‌کاری ارائه خواهد کرد یا ترجیح می‌دهد برخی از کاربران اکوسیستم ویندوز در یک پله عقب‌تر باقی بمانند و از همان ویندوز یازده استفاده کنند. هرچند تجربه نشان داده که تا عرضه رسمی ویندوز یازده راهکارهایی برای دور زدن این محدودیت‌ها ابداع خواهد شد.


Copyright © kolichiz.ir 2022