• 09129430171
  • 09197398055
  • این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

کنترل تردد

در بسیاری از مکان‌ها برای تأمین امنیت از سیستم‌های کنترل تردد استفاده می‌شود. اما سیستم کنترل تردد چیست؟ سیستم کنترل تردد یا اکسس کنترل، برای کنترل عبور و مرور افراد و وسایل نقلیه به یک مکان خاص استفاده می‌شود. از طریق این سیستم‌ها می‌توان تعیین کرد که چه افرادی، چه وسایلی و در چه زمان‌هایی از روز اجازه استفاده و تردد در یک فضای محافظت شده خاص را داشته باشند. نصب و راه‌اندازی این سیستم‌ها هیچ محدودیتی نداشته و به‌راحتی بر روی انواع درب‌ها و ورودی‌ها قابل نصب هستند. کنترل تردد فیزیکی برای دسترسی به محوطه‌ها، ساختمان‌ها، اتاق‌ها و دارایی‌های فیزیکی یا نرم‌افزاری از جمله مهم‌ترین کاربردهای یک سیستم کنترل تردد هستند. کاربرد اصلی این سیستم‌ها در فضاهای مانند بانک‌ها، آزمایشگاه‌ها، اتاق‌های سرور، درب‌های اتاق‌های خاص بیمارستان‌ها، فضاهای اختصاصی در ارگان‌های نظامی و امنیتی، اتاق مدیران و سالن‌های همایش است. از زمانی که تصمیم به راه‌اندازی سیستم حفاظتی و نظارتی خود می‌گیرید تا پایان این پروسه گروه یکتا سرویس می تواند شما را همراهی کند: از مشاوره در انتخاب مناسب‌ترین دوربین مداربسته تا تهیه، خرید و نصب و راه اندازی دوربین‌های مداربسته بخشی از خدماتی است که یکتا سرویس به شما ارائه خواهد داد.

انواع سیستم کنترل تردد

سیستم‌های کنترل تردد شامل یک مجموعه اتوماسیون حفاظتی و کنترلی هستند که انواع متنوعی دارند. انواع اکسس کنترل از دو جهت قابل طبقه‌بندی است. از منظر نوع کنترل، می‌توان آن‌ها را به دودسته تردد پرسنل یا فرد و تردد وسایل نقلیه یا خودرو تقسیم کرد. از نظر نوع سیستم نیز، اکسس کنترل‌ها به دودسته مستقل (Stand Alone) و تحت شبکه (Networkable) تقسیم می‌شوند.

Image

کنترل تردد پرسنل

سیستم‌های کنترل تردد پرسنل همان‌طور که از نامشان مشخص است برای کنترل عبور و مرور افراد، کارمندان و پرسنل به مکانی خاص طراحی شده است. شناسایی افراد در این سیستم‌ها برای اجازه تردد از طریق سه دسته از تجهیزات کارتخوان درب، بیومتریک و رمزی انجام می‌شود.

فرد با داشتن کارت و یا رمز ورود می‌تواند به فضای امن دسترسی داشته باشد و یا از طریق دوربین‌های بینایی ماشین، خصوصیات فیزیکی انحصاری مانند اثر انگشت، قرنیه و یا چهره فرد بررسی شده و اجازه ورود صادر می‌شود.

کنترل و تردد وسایل نقلیه

سامانه‌های کنترل تردد در سیستم‌های اکسس کنترل به صورت خودکار پلاک خودرو ورودی را تشخیص می‌دهد. این پلاک با دیتابیس مرکزی تطبیق داده شده و مانع یا درب دستور باز یا بسته را صادر می‌کند. این تطبیق علاوه بر بودن پلاک در دیتابیس، شامل تطبیق روز، ماه و ساعت برای اجازه ورود به خودروی خاص می‌شود.

سیستم کنترل تردد مستقل

در این سیستم‌ها، اکسس کنترل به تنهایی و بدون نیاز به نرم افزار خارجی، کار کنترل عبور و مرور را انجام می‌دهد. سیستم کنترل تردد مستقل دارای یک حافظه داخلی برای ثبت ورود خروج بوده و برنامه‌ریزی و دریافت اطلاعات آن از طریق اتصال لپ‌تاپ، کی‌پد کارت‌خوان و یا اتصال به پرینتر قابل انجام است.

این دستگاه‌ها به علت ساده بودن نوع برنامه، امکان اتصال به سایر سیستم‌های امنیتی مانند اعلام خطر و یا دوربین مداربسته را نداشته و برای تعداد محدودی درب با فاصله کم از هم مناسب هستند. در عوض نصب و راه‌اندازی آن‌ها بسیار آسان است و در کمترین زمان، سیستم کنترل تردد آماده استفاده می‌شود.

سیستم کنترل تردد یکپارچه

عمولاً آنچه در پاسخ سیستم کنترل تردد چیست، در ذهن افراد نقش می‌بندد، سیستمی شامل تجهیزات شناسایی (کارت، اثر انگشت، چهره و…)، بردهای کنترل تحت شبکه، نرم‌افزار مدیریت و فرمان‌های قابل‌اجرای متنوع برای تعداد بسیار زیادی درب و فضای امنیتی است. این شبکه که مجهزترین نوع سیستم کنترل تردد است، اکسس کنترل یک‌پارچه نام دارد.

مهم‌ترین ویژگی سیستم‌های کنترل تردد یک‌پارچه، بازبودن دست اپراتور برای کنترل موردی شرایط و برنامه ریزی سریع برای آن‌ها است. به‌علاوه این سیستم‌ها امکان توسعه برای اتصال به انواع درب‌ها را داشته و دارای یک کنترل مرکزی هستند.

Copyright © kolichiz.ir 2022